Vil du høre resten…?

As it turns out…, ja så har det vel nesten blitt sånn at man MÅ ha bil hvis man har barn. I hvertfall er det mange som mener det. Jeg har nettopp svelget en kamel. Den smakte ikke godt, og ettersmaken er der enda… Sophie skal på avslutningen med klassen sin, ihvertfall på en del av den. Hun skal sitte på med læreren sin tilbake. Og ingen i familien hennes kommer og er der sammen med henne. Sophie ble glad, for at hun kunne være der litt ihvertfall, men hun skulle ønske at vi også kunne være der. Ja så kan de da like godt lære at det er ikke alt her i verden som går akkurat slik en vil…

Noen ganger skulle jeg virkelig ønske at jeg var mer som «alle andre», men boksen var for liten, og jeg har selv tatt et valg om å stå på utsiden av boksen. Selv om, inni meg er det fremdeles en liten jente som vil være som alle andre. Og som vil bli godtatt for den jeg er. Jeg trodde og håpte at samfunnet idag var mere tolerant. At det var rom for å være annerledes. For ikke lenge siden ble jeg ledd av fordi jeg har grønt hår. Virkelig??  Jeg vet godt at jeg har det mye bedre nå, enn jeg noen gang har hatt det. Jeg vet hva jeg står for, og jeg står ved det! Likevel svelger man unna, for sine barn. Det er vel gjerne den vanskelige delen av det å være forelder….

Ønsker deg en god og fargerik dag!

Klem Tone

 

 

 

Legg igjen en kommentar

