Avgjørelsen er tatt…

…det blir hjemmelagde julekalendere i år. OG jeg lager tom nye kalendere til de. En til hver. Jeg holder på å brodere på lappene nå, tall. Og så skal de få brodert på navnene sine. Lager de i litt gammeldags stil, men dere skal nok få se, straks de begynner å likne noe 🙂 I pakkene skal der nok ligge små overraskelser av ymse slag. Pepperkakebaking, tur til dyreparken, tur i skogen for å lete etter nissens hule, truser, viskelær, spenner til frøkna, en liten racerbil til gutten. Noe av poenget synes jeg er… 1) det skal ikke koste allverden, 2) det kan godt være noe de likevel trenger( som f.eks nye truser eller sokker), 3) gjerne hjemmelaget eller 4) kanskje aller helst noe vi kan gjøre sammen. Et lite kreaprosjekt, turer etc 🙂 Jeg gleder meg til førjulstiden 🙂

Så har jeg laget noen hårspenner, tok bilder av noen av de, men det har visst blitt flere og 🙂 Jeg har heklet, og sydd på knapper eller strassteiner. Så har jeg sydd på hekleriet til spennen. Spennene er av den typen som man klemmer inn i et slags hakk. Det er en bøyle som skal i klem… Men jeg har brukt limpistolen på bøylen i midten slik at den bare er sydd fast til sidene…, spør hvis du lurer 😀 fortsatt god søndag!

Klem Tone

Legg igjen en kommentar

